Direktlänk till inlägg 27 december 2011

Julafton

Av Emilie - 27 december 2011 20:18

Ni vet ju redan att jag började med frukost och ridtur på morgonen.


När jag kom, 10.30 typ så var det dags för frukost nr 2.

Dusch var välbehövligt. Sen satte det fart och stannade inte förrän på natten nån gång. Kom i säng 1.30

Inte allt för lång tid efter Lukas, galenpanna.

Strax efter tolv tyckte jag det var dags att lägga honom, det går liksom inte förrän "alla" åkt hem.

han somnade inte på en gång, han är så duktig nu och försöker somna och blundar, men han kunde inte riktigt. Till slut så gick det. Tack och lov!


Lukas åt knappt inget på hela dagen, men var äntligen feberfri.

Mycket bus blev det dock med alla stora kusiner.

Och vilken massa julklappar det var!



alla fick inte ens plats runtom granen


   


Lukas fick väldigt många.

Ganska roliga reaktioner med. Första en mamma mu bok..."åååh mamma mu".  nästa paket en till mamma mu bok... MAMMA MU! och sen tröttnade an lite på det som var i och ville helst leka med det han redan öppnat.  Sen kom nån blixten McQueen och då blev det lite tjoho, men sista då skrek han.....GRÄÄÄÄÄVMASKIIIIIIIN!!!


 


en megastor grävmaskin, radiostyrd såklart!

Från Kim, Anna och Nova.


Men om vi hoppar tillbaka lite i tidenm tills när tomten skulle komma.

Richard hittade ingen tomte, så han tänkte vara själv.

Han köpte en mask, men den var så ful oc dom är ju så läskiga. Så vi klippte loss skägget och ögonbryna och använde den mössan. När han kom som tomte, mötte vi honom på trappen, Lukas reaktion var "det e pappa!"

så Richard vände på klacken direkt och gav upp.

Jamie sprang efter och tog på sig kläderna. Lukas såg åter igen vem det var men kunde övertalas att det inte var Jamie utan det var tomten.

Jamie delade ut en till varje barn och sa att han hade bråttom och gick vidare. Sen fick Ebba ta över och dela resten.
Jag tänkte säga att vi får bättra oss till nästa år men då har vi 2 1-åringar i familjen, så då är ju frågan om vi ska ha tomte. Fast det blir nog ganska tuffa tjejer som inte är rädda för någon tomte.


 

En liten gla-skit Olivia hemma hos mormor och morfar på annan-dagen.

Får bättra mig på att fota asså....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards